Przedszkole nr 98 „Słoneczko”
60-607, Poznań
ul. Pułaskiego 16
tel. 618529415
-
-
Lokalizacja
Biedronki
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2024:
- poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych dżungli i sawanny,
- poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych),
- zapoznanie z pracą rolnika,
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm),
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola
w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków, pojawiające się pierwsze kwiaty, - obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć,
- poznawanie lupy, lornetki – sposobów wykorzystania ich podczas obserwacji,
- omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd),
- różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku (zimny, ciepły, gładki itp.), za pomocą smaku (słodki, kwaśny, gorzki itp.), za pomocą węchu (woń przyjemna, woń nieprzyjemna),
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
- układanie historyjki obrazkowej (3-4 obrazki) według kolejności zdarzeń,
- rozwiązywanie prostych zagadek,
- porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej,
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych,
w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, - dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu,
- nazywanie ech przedmiotów: kształt, barwa, faktura, wydawany dźwięk, funkcja,
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych,
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych ze śpiewem, zabawach rytmicznych, zabawach ilustracyjnych
- uczestniczenie w życiu kulturalnym przedszkola - udział w koncercie,,
- uczestniczenie w integracji społeczności przedszkolnej - udział w wycieczce autokarowej do Deliparku.