Biedronki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2024:
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych dżungli i sawanny,
  • poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych),
  • zapoznanie z pracą rolnika,
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm),
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola
    w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków, pojawiające się pierwsze kwiaty,
  • obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć,
  • poznawanie lupy, lornetki – sposobów wykorzystania ich podczas obserwacji,
  • omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd),
  • różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku (zimny, ciepły, gładki itp.), za pomocą smaku (słodki, kwaśny, gorzki itp.), za pomocą węchu (woń przyjemna, woń nieprzyjemna),
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
  • układanie historyjki obrazkowej (3-4 obrazki) według kolejności zdarzeń,
  • rozwiązywanie prostych zagadek,
  • porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej,
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych,
    w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu,
  • nazywanie ech przedmiotów: kształt, barwa, faktura, wydawany dźwięk, funkcja,
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych,
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych ze śpiewem, zabawach rytmicznych, zabawach ilustracyjnych
  • uczestniczenie w życiu kulturalnym przedszkola - udział w koncercie,,
  • uczestniczenie w integracji społeczności przedszkolnej - udział w wycieczce autokarowej do Deliparku.